Tallin 30-vuotis juhlakilpailut

Kylmän ratsastustalli täyttää tänä vuonna 30 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi talli järjesti yhteistyössä Kylmän Ratsastajat ry:n kanssa kaksipäiväiset juhlakilpailut 22.-23.9.2018. Koko viikonlopun ajan yleisölle ja kisaajille oli tarjolla täytekakkua ja kahvia. Myös keppihevosrata oli keppariratsastajien vapaassa käytössä kisojen ajan.

Lauantaina kilpailtiin esteillä tason 1 kilpailuissa. Kylmän Ratsastajien esteratsastuksen seuramestaruus ratkaistiin luokassa 3 (70+ cm, arv. 367.1). Kilpailuiden ratamestarina toimi Jenni Hirvonen ja tuomarina Elina Salmela.

Sunnuntain tason 1 kouluratsastuskilpailuit järjestettiin yhteistyössä Pro Riders Kainuu ry:n kanssa. Tuomareina toimivat Ulla Niskasaari ja Tarja Lukkari. Kisoissa ratkottiin Kylmän Ratsastajien kouluratsastuksen minimestaruus (luokka 2, Helppo C:1) sekä seuramestaruus (luokka 3, K.N. Special). Lisäksi kilpailu oli Kainuu Riders' Cup:n toinen osakilpailu. Koulutuomari Ulla Niskasaari lahjoitti juhlavuoden kunniaksi yllätyspalkinnon, joka annettiin koulukisojen parhaimman keskiarvon saaneelle Kylmän Ratsastajien edustajalle. Tämän palkinnon voitti Sonja Karppinen suorituksellaan Duktin kanssa luokassa 3.

Tuulisesta ja hetkittäin sateisesta syysilmasta huolimatta kisojen tunnelma pysyi iloisena. Siitä kuuluu kiitos runsaalle yleisölle, ahkerille toimihenkilöille  ja tietysti kilpailijoille. Kylmän Ratsastajien hallitus ja seuran jäsenet valmistelivat kisoja talkoovoimin monta viikkoa etukäteen, esimerkiksi hankkimalla sponsoreita.

Suurin kiitos kuuluu tietysti juhlavuoden sankareille Kylmän tallin perustajalle Liisa Avoniukselle ja nykyiselle omistajalle Anne Avoniukselle. Heidän tekemänsä työn ansiosta me muut olemme saaneet mahdollisuuden harrastaa tätä upeaa lajia. Kylmän tallin kotoisassa ympäristössä ja sydämellisessä ilmapiirissä ovat varmasti monet löytäneet ihana hevosystäviä ja saaneet unohtamattomia tallimuistoja. Kylmän Ratsastajien hallitus muisti Annea ja Liisaa kukilla ja lahjoittamalla heille taulut kummankin lempihevosesta. Myös Pro Riders Kainuu ry, Leena Oikarinen ja KRS muistivat talliyrittäjiä viikonlopun aikana.

Kisojen tulokset löytyvät täältä. Esinepalkintoja olivat sponsoroimassa Kajaanin ATK-huolto, Hankkija, Motonet, Parturi-Kampaamo Saaga, Gigantti, The Body Shop, Elisa, CasaStore Kajaani, Sisustus ja lahja AURORA, KH Oikarinen, Osuuskauppa Maakunta, PhotoPinja, Rockseri sekä K-Rauta.

Kuvia kisoista löydät täältä.

Pepita ja Santtu kunniakierroksella (C) Jenni Kortetjärvi
Pinja ja Inkku sekä Sonja ja Dukt (C) Jenni Kortetjärvi