Seuraretki 2010

Seuraretki Hingunniemeen

KyRa:n tämän vuoden seuraretki kohdistui Kiuruvedelle, Hingunniemen ammattioppilaitokselle. Porukkaa oli tallilla jo ennen yhdeksää ja pääsimme lähtemään suht ajoissa heppojen pihalle viemisen jälkeen. Matkasta ei ollut kulunut kauaakaan, kun bussi suuntasi kohti Sukevan vankilaa. Saimme kuulla iloisen yllätyksen; olimme menossa katsomaan Vinkkiä ja sen muutaman viikon ikäistä varsaa Veeraa. Bussin pysähdyttyä kaikki menivätkin ihastelemaan Vinkkiä ja sen varsaa; miten pieni ja suloinen se oli.. Vinkki suhtautui meihin hieman varauksella ja epäilevästi, ja pitikin parempana vaihtoehtona olla kauempana tarhan nurkassa Veeran kanssa.

Pakkauduttuamme takaisin bussiin loppumatka menikin yhdessä hujauksessa. Osa jutteli, osa pelasi korteilla ja jotkut vielä yrittivät nukkuakkin, mutta luultavasti vähän huonoin tuloksin.. Saavuimme Hingunniemen pihaan ja pääsimme kohta kuulemaan eri ryhmien ratsastajat ja heidän hevosensa. Kaikissa ryhmissä oli samoja heppoja, joten kaikkien ryhmien ratsastajat osallistuivatkin jollain tavalla omien hevostensa laittoon.

Kohta ensimmäiset ratsastajat olivat heppojensa selässä ja seuraavien ryhmien ratsastajat katseli tuntia ja hevosia kentän reunalla. Muutaman kerran pari hevosta säikkyi nähtyään mörköjä tai jotain muuta tosi pelottavaa. Osa porukasta kävi katselemassa tallia ja sen alueita, kuten klinikkaa, oriasemaa, maneesia sekä hevosia muiden ratsastaessa.

Viimeisen ryhmän lopetettua menimme talliin ja nopeasti hevosilta olikin jo otettu varusteet pois ja ne oli hoidettu, joten kotimatkamme pystyi alkamaan. Pysähdyimme ABC:lle syömään ja osa osti vielä lisää herkkuja kotimatkaa varten. Ne kuluivatkin nopeasti loppumatkan aikana pelatessa ja jutellessa.

Taas kerran retki sujui hyvin ja kaikki tuntui olevan tyytyväisiä reissuun ja omaan tuntiinsa. Sääkin oli aurinkoinen ja lämmin, ja vaikka vettä tulikin vähän, olimme jo bussissa kotimatkalla! Kiitos seuralle kivasta ja onnistuneesta seuraretkestä!

Olga Laatikainen