Hevosmessut Tampereella 2011

Kylmän Ratsastajien tämän vuotinen seuramatkan kohde oli Tampereen Hevosmessut. Matka oli erilainen aikaisempiin verrattuna, kun emme menneetkään päiväksi vierailemaan toiselle tallille, niin kuin yleensä. Kaikki osallistujat odottivat kuitenkin innoissaan reissua Tampereelle.

Kokoonnuimme juna-asemalla perjantai- iltapäivänä ja siitä sitten lähdettiin isolla porukalla Tamperetta kohti. Matka meni nopeasti hyvässä seurassa ja junakaan ei tainnut olla pahemmin myöhässä. Tampereen rautatieasemalta siirryimme sitten keskustan Omena-hotelliin, jossa majoituisimme kaksi yötä. Loppuilta oli vapaa-aikaa, jonka me nuoret vietimme viereisessä mäkkärissä;)

Lauantai oli pyhitetty hevosmessuille, ja jo aamupäivästä kaksi tilataksia lähti viemään meitä kohti reissun pääpistettä. Messualue oli iso ja siellä riitti kyllä koko päiväksi katseltavaa ja kierreltävää. Myyntikojuja oli paljon ja nähtävyyksiä myös, kuten valtava, mutta lempeä musta shire jota pystyi rapsuttelemaan.

Kyra Kyrklundin valmennusnäytös oli pitkä, mutta opettavainen. Myös eri ratsastuslajeista oli näytöksiä. Esim. Islanninhevosten ja matkaratsastuksen esittely, kenttä-, este- ja kouluratsastusnäytös ja valjakko-ajo show. Omasta mielestäni kenttäratsastus oli kaikkein jännittävin ja erikoisin.

Päivän päätteeksi palasimme takseilla takaisin hotellille ja ilta kului shoppailessa ja tietysti mäkkärissä herkutellen.

Sunnuntai-aamuna juna lähti takaisin kohti Kajaania. Tällä kertaa juna ei ollutkaan ihan aikataulussaan ja jouduimme Pieksämäellä vaihtamaan linja-auto kyytiin. Kotimatka oli pitkä, mutta pääsimme perille iloisina vaikkakin väsyneinä. Kiitos kaikille hauskasta matkasta Tampereelle! :)